Pane, říkejme mu třeba Nováku, zasíláme Vám druhou urgenci neuhrazené faktury.
Při druhé urgenci jsem v kopii a přidávám komentář majiteli:
Dobrý den,
Jste 10 dnů po splatnosti.
V čem je prosím problém?
My Vám odevzdáváme DPH včas, vy nám ale stále platíte pozdě, už několik měsíců.
Za Vaše služby vás tedy dotuji, navíc čas strávený urgencemi platím ze svého.
Jaký máte návrh řešení?
❓
Paní Kamanová,
Určitě mě nedotujete, protože dotace znamená, že se peníze nevrátí.
No platím pozdě, protože mě platí klienti také pozdě. Já zato nemůžu, taky čekám na peníze.
Ale vždycky Vám to doplatím. Jak mě to dojde, zaplatím Vám.
Proč byste to platila ze svého?
Byl bych rád, kdybyste pro mě měla také pochopení.
Jak už jsem říkal, hledám si novou účetní firmu, zatím jsem žádnou nenašel.
????
Toto je půl procenta tržeb, které je nám klient dlužen. Malinká částka.
Ale nenechám nic být.
Samozřejmě máme smlouvu, kdy jsme oprávněni vypovědět okamžitě, pokud je 30 dnů po splatnosti.
Nikdo takový není.
Takže jestli máte neplatiče, je to vaše chyba, zatočte s tím.
Smlouva od právníka, a upozornění okamžitě, pokud nezaplatí.
????
Je problém v nás, nebo v klientovi?
Nepřeju ho žádné účetní nebo účetní firmě, protože charakter a platební morálka klienta se nezmění. Jen hledá někoho benevolentnějšího, komu dodá doklady asi tak 22. dne v měsíci, DPH je 25. dne v měsíci a pak bude účetní dlužit za zpracování dva měsíce. Sám má ve svých platbách nepořádek a přenáší to na další.
My to ovšem už nebudeme.
✔
Mějte také rádi v platbách pořádek.
Rádi Vám ho zavedeme.
Jménem účetní firmy řešit neplatiče hned.. je osvědčený způsob.
Pomůžeme i Vám.
Mějte pouze platící klienty.
????
PS. Pamatuji si ty doby, kdy jsem trpělivě čekala, až se klienti uráčí zaplatit. Pak se zdvořile připomněla.
Ty časy jsou pryč.
Pořádek a systém pro všechny nás dělá silnými.
????????