Dnes mě kontaktoval zástupce velké auditorské a daňové poradenské společnosti ohledně nabídky účetních a daňových služeb.
Můj telefon byl ze dřívějška u klienta na provozní věci. Nevěděl tedy, že děláme také účetnictví.
To nevadí, nechala jsem ho a poslechla jsem si tedy, co nabízí.
Manažer hovořil o tom, co všechno umí a dělají, opravdu dlouhý výčet, který nebral konce. Byli opravdu dobří. Účetnictví, audit, IFRS, fondy. Mlčela jsem a čekala.
Stále pokračoval a až už všechno řekl, bylo ticho.
Zeptal se, kdy mi může zavolat znovu.
Řekla jsem, že nevím, ať mi to pošle do mailu.
Poslal. S uvedením, že by rád spolupracoval.
Nepadla ani jedna otázka, jestli něco potřebujeme my nebo co řešíme nebo jestli je něco, s čím by nám mohl pomoci.
Co dodat.
????
A zrovna dnes jsem byla u potenciálních klientů. Kontakt mi domluvil obchodní ředitel.
Čím jsem začla?
Dobrý den, přišla jsem za Vámi na doporučení pana xy. Zajímá mě, zda je něco, co Vám z oblasti účetnictví chybí. Co momentálně řešíte?
A co byste rádi měli a nyní to nemáte?
A poslouchám.
Povězte mi, čím je vaše firma specifická a jedinečná. Jak dlouho to děláte?
Co byste řekli. V každé firmě mi dali kávu, hodinu si se mnou povídali a něco potřebovali. Dokonce na mě čekali.
????
Tak nevím, co odpovím tomu manažerovi, až mi opět zavolá.
Řeknu mu, zda ho vůbec zajímá, jestli něco nepotřebujeme…