Podnikatel a náš klient, Dominik Ženatý, je ředitelem úspěšné realitní kanceláře DOMA realitní makléři. Julie Kamanová si s ním nedávno povídala o prodeji nemovitostí, realitních makléřích a spolupráci s JK EDIT.
???? Dominiku, jsi velmi aktivní podnikatel i ředitel firmy. Řekni mi, v čem se odlišujete od ostatních realitních kanceláří?
Používáme nejmodernější nástroje i procesy. Hodně se inspirujeme v zahraničí. Jsme profesionální, neustále se vzděláváme, abychom byli klientům odbornou oporou. Zároveň jsme lidští, nechytračíme a mluvíme řečí, které je rozumět. Chceme, aby naši klienti měli v makléři vždy přítele, který jim umí poradit a je tu pro ně.
???? Proč by člověk měl kupovat nebo prodávat nemovitost přes realitní kancelář?
Je to podobné jako s účetnictvím. Můžete si ho vést sami, dělat si přiznání atd. Určitě to zvládnete – jako prodat si sám nemovitost. Ale bude to stát spoustu času a bude velké riziko, že uděláte chybu. A to při prodeji nemovitosti může být velmi „drahé“.
Prodávat s realitním makléřem zkrátka šetří váš čas a vaše nervy. Máte jistotu, že vše proběhne, jak má, že makléř vyřeší všechny náležitosti na úřadech, u advokátů a dodá vám i veškeré podklady pro banku. Vy neděláte nic, za vás pracuje makléř.
???? Jaký je rozdíl mezi makléři? A jak poznám dobrého makléře?
Rozdíly mezi makléři jsou obrovské. Ale to je v každé branži. Dobrého makléře je potřeba poznat ještě před spoluprací. Při spolupráci už bývá pozdě.
Dobré makléře ovšem poznáte snadno. Stačí se podívat na jeho inzerci. Jsou všechny fotky profesionální, upravené a byl použitý homestaging? Jsou texty napsané copywriterem? A oboje je i u inzerce pronájmu? Pokud ano, máte první náznak. Druhou část zjistíte na webu a sociálních sítích. Dozvíte se o makléři vše, co potřebujete? Prezentuje se jako odborník (příspěvky na sociálních sítích, blogem atd.)? Pokud opět ano, víte, že jste narazili na dobrého makléře.
Během spolupráce pak dobrého makléře poznáte podle homestagingu, podle toho, že co slíbí, to splní, a podle počtu profesionálů, kteří s ním pracují na vašem případu (foto, design, copywriting, dron atd.).
???? Prodáváme třeba byt. Děláš i malé zakázky a klienty? S čím vším se na tebe mohou obrátit klienti?
Není malý klient a není malá zakázka. Pro každého klienta je právě ta jeho zakázka ta největší a nejdůležitější. Já toto samozřejmě chápu a respektuji. Jsem připraven pomoci klientům s jakoukoliv realitní situací – řeším pronájmy garážových stání za několik stokorun i prodeje developerských projektů v řádech stovek milionů.
Proto se na mě klienti mohou obrátit kdykoliv a s čímkoliv. Mým cílem je být jim makléřem na celý život. A to mohu, jen pokud budu dobrý makléř a vždy budu umět poradit.
???? Jaký je váš aktuální zajímavý projekt pro klienty?
Určitě rezidence La Villa. Jedinečný projekt v centru Luhačovic. Krásné apartmány v moderní stylové budově, hned vedle hotelu Alexandria. Takové projekty mám moc rád. Mají myšlenku, jsou unikátní a jsou krásné. Spolupracovat na takovém developmentu je radost.
???? A jak se ti spolupracuje s námi? Jsme spolu 2,5 roku. Pokud možno bys o své účetní firmě neměl moc vědět, to je známka, že všechno dobře běží. Jak to vnímáš ty?
Naše spolupráce je skvělá. Dobrá účetní je jako dobrý číšník. Není vidět ani slyšet, ale když něco potřebuji, je vždy po ruce. A přesně taková je spolupráce s JK Edit. Navíc mi velmi vyhovuje, že jste moderní firma a používáte moderní postupy a nástroje. To velmi ladí s tím, jak to děláme my.
???? Chceš říct něco na závěr?
Těším se na další společné roky a věřím, že naše spolupráce bude ještě skvělejší než teď. Přeji mnoho úspěchů a ať se čtenářům vaše newslettery dobře čtou.
Děkuji za rozhovor.
Julie Kamanová