Podnikatel a náš klient, Martin Brablec, je po zhruba roční pauze opět v roli CEO Obsahové agentury. Nedávno jsme si s ním povídali o obsahovém marketingu, novinkách, které ve firmě připravují, a o spolupráci s JK EDIT.
???? Martine, na trhu je spousta nejrůznějších marketingových agentur. Můžete nám prozradit, čím se odlišujete od ostatních?
Jsme jedni z mála, kteří se soustředí výhradně na obsahový marketing. V něm dokážeme obsáhnout prakticky všechny formáty, typy a kanály – od fungujících textů na web přes videonávody po tvorbu firemních magazínů. Dokážeme je strategicky plánovat, řídit a propojovat. Máme díky tomu zkušenosti, které běžná marketingová agentura, interní člověk nebo freelancer nedokáže získat. Také jsme silní v B2B a složitých oborech a zvládáme takový obsah tvořit dlouhodobě, a také v angličtině.
???? Psát a tvořit obsah může každý. Proč to svěřit do rukou profesionálům? Neztratím pak určitou autentičnost?
Pokud si to situace žádá, autentičnost se ztratit nesmí – a to je právě rolí profíka, aby posoudil, jaký obsah bude fungovat lépe. Z mého pohledu je klíčové, že profesionál nejede metodou pokus/omyl – obzvlášť v B2B často máte jen pár příležitostí, kdy si vás zákazník může všimnout. Na druhý pokus nemá nikdo čas.
???? O jaké vaše služby je v současnosti největší zájem? Mění se to v průběhu let?
Skladba je podobná, mění se jen nároky. Psát články na blog nebo mít Facebook zdaleka nestačí. Typická poptávka říká něco ve smyslu „potřebujeme si budovat povědomí u zákazníků a postupně z nich získávat kvalifikované poptávky, a tušíme, že nám v tom obsah může pomoci“. Jsou to firmy, které narazily na limity reklamy, která cílí na rozhodnuté, a potřebují budovat dlouhodobý vztah.
???? Každou firmu tvoří především lidé. Jak si lidi do Obsahovky vybíráte?
Díky tomu, že jsme sami řadu let v oboru aktivní, píšeme články a návody, ukazujeme naši práci, přednášíme, pořádáme školení… tak jsme v oboru známí a často nám stačí pozici sdílet na našich sociálních sítích nebo poslat newsletterem. Oslovují nás tak následně z větší části ti, kteří mají dost dobrou představu, co práce u nás obnáší, a odpadá nám tak spousta nerelevantních kandidátů. Pak je to v podstatě klasické výběrko kombinující pohovor, praktické úkoly a často také setkání s širším týmem.
???? V účetní firmě je velkým tématem zastupitelnost jednotlivých účetních. Jak je to u vás? Jak zajišťujete kvalitní produkci obsahu bez výpadků?
Každou spolupráci má na starost tým o minimálně třech lidech. Ti se vzájemně jistí v revizích a samozřejmě jsou zastupitelní. Navíc důležité informace o každém klientovi a obsahu shromažďujeme na interní wikipedii, do které může kdokoliv nahlédnout dle potřeby. Za 7 let se nestalo, že bychom nějaký projekt museli kvůli kapacitě jakkoliv omezit.
???? Na jakých novinkách právě pracujete?
Vzhledem k tomu, že jsem od prosince po cca roční pauze opět v roli CEO, máme plné ruce práce s interní rekonstrukcí firmy. Měníme způsob řízení, výrazně zlepšujeme obchod a zjednodušujeme firemní procesy. Jinak ale budeme vypisovat nové termíny školení, vylepšili jsme cenově dostupný audit obsahu webu a pracujeme na ročence nejlepšího obsahu v ČR za rok 2021.
???? Jak se vám s námi spolupracuje? Co na naší spolupráci nejvíce oceňujete?
Ceníme si zejména naprosté spolehlivosti. Spolupracujeme už mnoho let a po celou dobu vím, že máme účetnictví v perfektním pořádku. Popravdě nechápu stěžování některých kolegů majitelů firem na to, jak musí neustále něco řešit s úřady, a kolik tím tráví času. Tyto činnosti plně delegujeme na JK Edit a je to obrovská pomoc a úleva. Oceňuji také kontinuitu – to, že nás už znáte, a že se na vás můžeme kdykoliv obrátit s dotazem, a dostaneme relevantní odpověď.
???? Chcete říct něco na závěr?
Rok 2022 asi většinu podnikatelů opět pořádně otestuje, tak přeji všem odvahu opouštět, zjednodušovat a zaměřovat se na to nejdůležitější.